LifestyleZdrowie

Jak być skuteczniejszym każdego dnia – praktyczne porady

Jak być skuteczniejszym każdego dnia – praktyczne porady

Zdrowy styl życia cieszy się współcześnie tak dużym zainteresowaniem jak nigdy dotąd. Wielu ludzi jest zdecydowanych na radykalne zmiany, które pozwolą im osiągać więcej sukcesów na wszystkim płaszczyznach. Podpowiadamy jak być skuteczniejszym każdego dnia. Od czego zacząć rewolucję w swoim życiu?

Zacznijmy od diety

Wielu z nas widzi zależność pomiędzy niezdrową dietą a nadwagą i otyłością. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, że niewłaściwe odżywianie negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i zdolności umysłowe. Jeżeli chcemy się uczyć i rozwijać, być zdrowymi, mieć więcej energii – koniecznie zacznijmy od rewolucji na swoim talerzu. Jednocześnie warto zaznaczyć, że nie ma jednej uniwersalnej diety, która będzie odpowiadała każdemu. Część osób będzie czuło się najlepiej na diecie wegańskiej, inni będą preferowali dietę ketogeniczną.

Ważniejsza wydaje się rezygnacja z żywności wysoko przetworzonej i ograniczenie cukru. Jeśli nie mamy energii, spróbujmy ograniczyć ilość spożywanego jedzenia.

Aktywność fizyczna dla osób w każdym wieku

Kolejną rzeczą, która sprawi, że każdego dnia będziemy bardziej skuteczni jest aktywność fizyczna. Uprawianie sportu sprawia, że ludzki organizm zaczyna wytwarzać endorfiny (są one znane także jako hormony szczęścia). Niezależnie od tego jaki trening preferujemy, po jego zakończeniu będziemy czuć się wspaniale.

Osoby chore, starsze i otyłe nie powinny zaczynać od bardzo forsujących treningów. Ważne jest, żeby poziom aktywności fizycznej był dostosowany do kondycji konkretnego organizmu. Jeśli nigdy nie trenowaliśmy – nie decydujmy się od razu na przebiegnięcie kilku kilometrów (w niektórych przypadkach mogłoby być to nawet niebezpieczne). Lepiej jest zacząć od szybkiego marszu, a następnie (w miarę poprawy kondycji) zwiększanie wysiłku.

Małymi krokami do celu

Jest bardzo mało prawdopodobne, że nauczymy się zdrowego stylu życia w ciągu kilku dni (zwłaszcza gdy przez wiele lat kultywowaliśmy niezdrowe nawyki). Osoby, którym zależy na wprowadzeniu pozytywnych zmian na stałe, powinny skorzystać z metody małych kroków. Zacznijmy od jednej drobnej zmiany (na przykład od jedzenia zdrowych śniadań lub wykluczenia z diety żywności wysoko przetworzonej), a kiedy wejdzie nam ona w nawyk, zdecydujmy się na kolejny krok. Pamiętajmy też, żeby nagradzać się za każdy, nawet najdrobniejszy sukces (nagrody mają lepszy wpływ na motywację niż kary) i nie załamujmy się porażkami.

Zdrowy, lepszy styl życia jest jak najbardziej w naszym zasięgu. Musimy jedynie zmotywować się do zrobienia pierwszego kroku.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.