SportTrening

Jak dobrać plan treningowy i dietę, żeby osiągnąć sylwetkę marzeń?

Jak dobrać plan treningowy i dietę, żeby osiągnąć sylwetkę marzeń?

Wielu z nas marzy o umięśnionej sylwetce. Przy odpowiednim zaplanowaniu treningów i diety jest to marzenie, które każdy z nas może spełnić. Oczywiście wymagać to będzie od nas wykonywania regularnych treningów, a także pilnowania tego, co i w jakich ilościach spożywamy.

Jak osiągnąć sylwetkę marzeń?

Żeby osiągnąć sylwetkę marzeń musimy mieć dobrą motywację. Dla każdego motywujące może być coś innego. Motywacją może być chęć pokazania umięśnionego ciała na plaży czy schudnięcie dla zdrowia. Warto także wyznaczyć sobie cel i określić czas na jego wykonanie. Dla niektórych to właśnie dążenie do zrealizowania celu będzie motywujące. Jednak pamiętajmy, aby był to cel realny. Może to być np. schudnięcie 10 kg w 4-5 miesięcy. Dieta i trening odgrywają ważną rolę w procesie kształtowania sylwetki, jednak nie możemy zapominać o regeneracji. Tutaj kluczowy jest sen, który powinien trwać 7-8 godzin. To właśnie w czasie snu wzmacniają się nasze mięśnie. Zbyt krótki sen sprawi, że będziemy mieć mniej energii w ciągu dnia. Dodatkowo negatywnie wpłynie na trening. Wypoczęci jesteśmy w stanie wykonać więcej powtórzeń poszczególnych ćwiczeń, co przełoży się na szybsze kształtowanie sylwetki.

Jak dobrać plan treningowy i diete, żeby osiągnąć wymarzoną sylwetkę?

Zanim zaczniemy planować dietę i treningi musimy ocenić nasze ciało. Wystarczy stanąć przed lustrem. Jeśli jesteśmy szczupli, to możemy zacząć od masy. W ten sposób rozbudujemy mięśnie i poprawi się nasz wygląd. Jeśli w lustrze widzimy nadmiar tłuszczu, to zaczynamy od redukcji. Z kolei kiedy mamy lekką nadwagę możemy zdecydować czy zaczynamy od masy, czy od redukcji. Gdy już ustalimy od czego zaczynamy, możemy przejść do układania diety. Powinniśmy zacząć od obliczenia naszego zapotrzebowania kalorycznego. Następnie odejmujemy 20-30% kalorii, jeśli zaczynamy od redukcji. Jeśli zaczynamy od budowania masy mięśniowej, to dodajemy około 200 kcal. W diecie powinniśmy zwrócić uwagę na ilość białka, które jest niezbędne w procesie kształtowania sylwetki. Najlepiej spożywać około 2 g białka na każdy kilogram masy ciała. Dodatkowo na redukcji warto stosować BCAA przed i po treningu. Z suplementów dobrym wyborem będzie także kreatyna. Oprócz diety musimy także wprowadzić regularne treningi. Możemy ćwiczyć na siłowni bądź w domu. Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcemy uzyskać.

Ćwiczenie w domu czy na siłowni – co wybrać?

Treningi w zaciszu własnego domu są dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza na redukcji. Kalistenika, czyli ćwiczenie z masą własnego ciała pozwala na wykonywanie większej ilości powtórzeń, co przekłada się na szybsze spalanie kalorii. Z kolei trening na siłowni pozwala nam zbudować więcej mięśni w krótszym czasie. Dzieje się tak, gdyż możemy regularnie zwiększać obciążenie, z którym ćwiczymy, co wpływa na szybki przyrost masy mięśniowej.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.